Wachten wordt beloond (2) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu Wachten wordt beloond (2) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu

Wachten wordt beloond (2)

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter & Priscilla

20 Juli 2008 | Frankrijk, Parijs

Vandaag opnieuw mooi weer, en na ons ontbijt op weg naar het Louvre. In mijn verlanglijstje stond dit nagenoeg onderaan, ik hou niet van kunst en er schijnt ook nogal wat tentoongesteld te staan wat ik zou betitelen als ‘ouwe zooi’. Priscilla wilde heel graag naar het Louvre en we gingen dan ook wel. Stiekem was ik zelf ook wel benieuwd naar de Mona Lisa, maar daar bleef het dan wel bij.
Na de entree (met een securitycheck die nergens op sloeg, kijk in ieder geval naar mijn tas als hij door het röntgenapparaat heen gaat) gaan we aan de wandel door dat hele grote museum. We stuiten al snel op allerlei rommel uit Egypte. Sarcofagen, mummies, heel veel stukken graniet, muurtekeningen, hiërogliefen, prachtig allemaal…… maar voor mij niet weggelegd. Wat me wel opvalt, is dat het gebouw van het Louvre is opgebouwd uit enkel en alleen maar natuursteen. Echt heel mooi allemaal, veel tierelantijntjes en franjes. Supermooi. Maar zonde dat er zo’n rommelmarkt in gestationeerd is. De Mona Lisa is erg in trek bij het publiek. Hier staan de meeste japanners dan ook te klikken. Na Mona hebben wij het voor gezien gehouden in het Louvre. Op weg naar de uitgang krijgen we te maken met een meevaller. Er zit namelijk in het Louvre gewoon een Starbucks! Wie niet weet wat Starbucks is, daar hebben ze koffie, maar dan ECHT lekker. Vorig jaar in Wenen hebben we er eigenlijk pas voor het eerst kennis meegemaakt. En da’s goed bevallen! Gisteren hebben we ook al een lekkere caramel machiato op en die bestellen we hier fijn weer en drinken deze buiten het museum op, lekker in het zonnetje op de rand van een grote fontein. Da’s weer even genieten zeg!!
Na de koffie én een lekkere chocoladedonut gaan we op weg naar het metrostation. De volgende bestemming is Le Jardin de Luxembourg. We gaan effe tuinen zoals ze dat in het Westland zeggen. Ook hier weer geen spetterend fonteinen, het waaide dan ook behoorlijk. Wel hele mooie bloemperken, schitterende palmen, oleanders en strakke hagen. Ook veel mensen in het park, picknicken is hier een geliefde bezigheid. Al wandelend door de tuin horen we muziek, een orkest….. Dus ja daar moeten we naartoe he! Het orkest naderend concluderen we al dat het best aardig klinkt. Eenmaal de muziektent te hebben gevonden zien we dat het om een jeugdorkest uit Engeland gaat. Lekker op tournee dus. We luisteren een nummertje of 3 en dan gaan we even wat eten. We hebben een leuk tentje gevonden in het park en we bestellen iets waarvan we dachten dat het een uitsmijter was, maar wat nog het meest leek op een roerei. Wel met kruiden, en het smaakte prima.
Nog een tuin dan maar, en we gingen op weg naar Le Jardin des plantes. Een enorme collectie planten staan in deze botanische tuin. Eigenlijk zijn we het gewandel wel wat zat en we besluiten om terug te gaan naar het hotel. Op dat moment heb ik het vorige verslag getypt en beloofde vanavond laat weer het verslag voor vandaag te maken. Nou bij deze dan zou ik zeggen!
Echter was de dag nog niet voor bij, we moesten nog wat eten en ik heb de eigenaardige gewoonte, dat als ik in een stad ben waar een Hardrockcafe zit, dat ik daar dan een T-shirt moet kopen. Ook in Parijs zit er een en vanavond gingen we daarnaar op zoek. We hadden 3 missies vanavond, eerst een pinautomaat, dan een eetgelegenheid (mac) en het Hardrockcafe. De pinautomaat is snel gevonden, die kunnen we dus alvast afvinken. Dan op zoek naar een Mac, deze vinden we ook snel, dus daar gaan we even lekker zitten. Boven vinden we een plekje bij het raam. We hebben al snel schik om een auto die is opgeleukt met een knalgele wielklem. We zeiden nog tegen elkaar, das een goeie reden om niet naar Parijs te gaan met de auto. Ze rijden hier trouwens ook echt als debielen en ik heb wel eens verhalen gehoord over akoestisch parkeren. Wat is dat hoor ik je denken? Akoestisch parkeren is parkeren volgens het B = H principe. (Boem = ho!) Dat dit echt bestond hebben we vanavond kunnen zien. Achter de auto met de wielklem stond nog een andere auto, de tussenruimte was ongeveer 2,5 meter. Komt er een auto aan, een leuke Toyota die nog zeker niet oud was en die remde af. Ik dacht nog even dat die man even wilde kijken naar die wielklem en er even hartelijk om lachen, maar nee. Hij ging zijn auto er echt tussen frommelen. Ik laat verbaasd mijn beker cola zakken en zeg tegen Priscilla: “Wat gaat die nou doen??” Hij reed achteruit, bochie om… boem tegen de achterste auto. Draait zijn stuur bij en boem tegen de auto met wielklem. Weer tegen de achterste, weer tege…… de score komt op 7 keer botsen. Een taxichauffeur begint tegen de goede man te ouwe…. Praten. Waarover het ging begreep ik niet helemaal. Zijn parkeergedrag kon het toch niet zijn, dit schijnt hier echt normaal te zijn. Ik denk dat meneer in een taxizone geparkeerd stond. Het zou natuurlijk vervelend zijn als hij ook een wielklem zou krijgen, want dan kom je nog moeilijker weg. En hij stond natuurlijk al krap geparkeerd. Deze debiel stapte dan ook weer in en na 6 botsingen was hij weer uit het vak en reed plankgas achteruit tegen het toch wel wat drukke verkeer in naar een inmiddels vrijgekomen parkeerplaats. Hoezee voor de Thalys, ik zal mijn auto nooit gaan blootstellen een het franse verkeer!
Nog nagenietend van dit spektakel lopen we naar het iets verderop gelegen Hardrockcafe(de laatste missie). We zoeken een paar leuke shirts voor mij uit en Priscilla zag ook nog een leuk vestje. Neem mee, altijd leuk. Op het laatste moment zag ik ook nog een vest, XXL’letje opzoeken en afrekenen. Meestal niet de goedkoopste shirts, maar ik vind het leuk om HRC-shirts te verzamelen. Ik heb ze inmiddels dan ook uit Parijs, Londen, Chicago, Toronto en 1 van het HRC bij de Niagarafalls. We staan even te wachten in de rij en zoals we dat gewend zijn staan we in de verkeerde rij. En die griet achter de kassa maar beppen, ze heeft met iedereen wel een praatje. En dan zijn wij aan de beurt, blaaaaaaaaaaaa blaaaa, waar we vandaan komen, wat we van Parijs vinden…….. Leuk allemaal, maar er staan nog hordes mensen achter ons, iedereen baalt zichtbaar en maar lullen he…….. Om een lang verhaal kort te maken, Eenmaal in de Metro keek ik op het bonnetje en wat denk je, die troel heeft ons per ongeluk 1 shirt cadeau gedaan! Stom, we hadden het zelf niet gemerkt anders had ik het heus wel even aan haar gemeld. Achteraf kunnen we er wel om lachen, en zoals ik gisteren al zei: Wachten word beloond ;-)
Entree Louvre: 9 euro
Website Louvre: http://www.louvre.fr/llv/commun/home.jsp?bmLocale=en
Entree Jardin du Luxembourg: gratis
Website Jardin du Luxembourg: http://www.aviewoncities.com/paris/jardinduluxembourg.htm
Entree Jardin des Plantes: gratis (er is echter ook een kleine dierentuin)
Website Jardin des Plantes: http://www.aviewoncities.com/paris/jardindesplantes.htm
Website Hardrockcafe: http://www.hardrock.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Pieter & Priscilla

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 43215

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Barcelona

02 Januari 2012 - 15 Januari 2012

Huwelijksreis Mexico

17 Juli 2008 - 22 Juli 2008

Parijs

01 Augustus 2007 - 13 Augustus 2007

Oostenrijk

Landen bezocht: