Reis naar Wenen - Reisverslag uit Wörgl, Oostenrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu Reis naar Wenen - Reisverslag uit Wörgl, Oostenrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu

Reis naar Wenen

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter & Priscilla

09 Augustus 2007 | Oostenrijk, Wörgl

Het kan verkeren…. Zegt men wel eens. Onze plannen hebben een heel andere wending gekregen. Al balend van het hotel en nog meer van het weer kwamen we al zoekend op het net (nog altijd gratis door een klungelende inwoner van Worgl) een leuk hotelletje tegen. Niet echt in de buurt, maar in een stad waar Priscilla het bijna dagelijks wel over heeft. We zijn dan ook niet langer in Tirol gebleven, maar hebben besloten om nog 3 dagen van onze vakantie te gaan beleven in de stad van de muziek: Wenen! Salzburg moeten we dan wel vergeten en ook het bezoek aan Dachau zal in een volgende vakantie eens moeten plaatsvinden. Een kleine 400 kilometer moesten we er voor afleggen, maar met het idee dat het geen slingerende bergwegen waren maar ellelange stukken A12 en A1 is dit voor ons geen bezwaar. Onderweg bespreken we wat te doen. De Paleizen van Schonnbrunn? U kent het vast wel van Sissi. De Hofburg, ook een keizerlijk paleis zoals we in Innsbruck al hadden bezocht. De Wiener prater, met dat hele grote reuzenrad? Of dan toch naar de dierentuin waar de enige panda van Europa zit? Gaandeweg de eerste 300 kilometer krijgen we er steeds meer zin in. Het werd ook droog onderweg, en dan blijft er niets te wensen over.NEE!! FILE!!! En niet zo’n beetje ook. Het verkeer rijd steeds langzamer en ik kan het zelfs even wagen om mijn landinsgestel buiten de auto even geheel uit te rekken. Een paar minuten praat ik met een Nederlander die steen en been klaagt. Hij is vanmorgen rond 7 uur uit Nederland vertrokken en heeft een pittige reis achte de rug met veel oponthoud. Klagend stappen we allebei weer in en stapvoets rijd het dan weer even verder. Nadat we op een stuk zomaar een kilometer vooruit kunnen kijken en zien dat het helemaal stilstaat nemen we de afrit om te gokken op een snellere omweg. Onze HenkHenk vertelt ons dat we met een omweg verderop weer naar de A1 kunnen. Het is alleen even de vraag of we dan iets opgeschoten zijn. Dat zijn we gelukkig wel degelijk, en een kilometer of 7 verder voegen we weer in, met een gangetje van 60 KM per uur, en kort daarna rijden we weer gewoon 130. Het laatste stuk kunnen we lekker doorkarren en 40 minuten voordat we uiterlijk moesten inchecken (in plaats van ruim 3 uur) rijden we Wenen in. Onderweg passeren we Schonnbrunn…….woow!!! Wat is dat groot en wat is dat mooi zeg!! We gaan ons hier prima vermaken concluderen we. Wat het weer dan ook gaat doen! Het hotel hebben we zo gevonden. Er is een parkeergarage waarin nog een stuk of 4 plaatsen vrij zijn. We parkeren dus onder het hotel voor slecht 10 euro per 24 uur.We laten de auto de komende dagen staan en maken gebruik van de metro. Dit lijkt ons een prima oplossing om ons snel te verplaatsen, zonder enorme parkeernota’s .We hebben er zin in en doen ons best om jullie op de hoogte te houden van wat er hier te beleven valt! Vandaag geen foto’s, maar dat maken we de komende dagen wel goed.Het is nu half 8 en we zitten 7 hoog in onze kamer. De regen druppelt in de zinken goot en vanavond gaan we weinig meer doen. We kijken op het infokanaal wat er zoal te doen is, en zodra er iets in beeld is kan Priscilla het al benoemen. Ze heeft al vaker dan eens op internet zitten snuffelen en ik zal aan haar een goed gids hebben denk ik. Dit wordt drie dagen erg genieten, dat staat vast. Later!!!

Info Ibishotel: http://www.ibishotel.com