Wattens, Rattenberg & Kundl - Reisverslag uit Wörgl, Oostenrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu Wattens, Rattenberg & Kundl - Reisverslag uit Wörgl, Oostenrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu

Wattens, Rattenberg & Kundl

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter & Priscilla

03 Augustus 2007 | Oostenrijk, Wörgl

Vanochtend werden we wakker met nog steeds regen. We hadden gisteravond al even gekeken wat we konden doen in geval van regen.Om 8 uur ging de wekker en zijn we langzaam gaan opstarten. Rond kwart over 9 vertrokken we dan naar Wattens, naar de Swarovksi Kristallwelten. Hier zijn we 5 jaar geleden ook geweest. Het kunstmuseum is erg leuk om te zien, maar waar we het eigenlijk voor doen is de shop aan het einde. Ten opzichte van 5 jaar geleden is deze erg veranderd en bovendien velen malen groter geworden. In de shop is het erg druk, maar al met al vinden we toch weer wat leuke stukken voor de verzameling. Door de drukte kiezen we er wel voor om de stukken ergens anders te kopen, in Oostenrijk wordt je tenslotte overspoeld door Swarovksi en kristal. Wanneer we naar buiten gaan zien we dat we mooi op tijd zijn geweest, voor de ingang staat een enorme rij en bij de kassa’s is het helemaal niet meer te overzien.

Vervolgens gaat de reis naar Rattenberg, het oudste en gezelligste stadje van Oostenrijk. Veel winkeltjes met glas en kristal en een hoop souvenierwinkeltjes. We duiken restaurant Hacker in voor een lunch. Het restaurant staat bekend om de mokken die zij meegeven na het bestellen van een cappucino. We bestellen allebei een bord spaghetti. Een redelijk groot bord, die ik wederom niet op krijg…. Na lekker te hebben gegeten lopen we verder het stadje door, winkeltje in, winkeltje uit. Even later lopen we richting de kerk, waar we ook even naar binnen lopen. Veel pracht en praal in deze kerk. De gewelven en het dak van de kerk zijn rijkelijk beschilderd, zie de foto’s.We lopen langs de Inn terug richting het begin van het stadje en besluiten nog even naar boven te lopen, naar het Slot Rattenberg. Oude ruines van dit slot staan tegen de berg aan. Het ene gedeelte beter in tact gebleven dan het andere gedeelte. Een leuk detail is dat er een spoorbaan door deze berg (dus onder het slot) loopt.

Het is nog vroeg in de middag, dus we willen nog iets gaan doen. Inmiddels regent het niet meer en de bewolking zit ook wat hoger. We besluiten naar de Kundler Klamm te rijden. We hopen dat er door de regen wat meer water naar beneden komt. Aangekomen trekken we snel de wandelschoenen aan en lopen richting ingang. Hier zien we een bord staan dat aangeeft dat de Kundler Klamm is afgesloten. Na de brug te zijn overgestoken, zien we dat het pad met een hek is afgesloten. Er bestaat instortingsgevaar waardoor we niet verder mogen lopen. Dat er mensen zijn die dat wel doen……. Jah, ook in Oostenrijk kunnen de mensen eigenwijs zijn.We vertrekken weer richting Wörgl en stoppen bij de Interspar. Heeft veel weg van de bekende V&D. We vinden hier nog wat te snoepen om de avonden door te komen en gaan vervolgens naar het hotel. Vanavond hebben we een lekkere varkensschnitzel gegeten en daarna gaan we op zoek naar internet. Bij de Mac hebben we dat niet gevonden. Dus maar doorgereden naar het station. Dit was verlaten, dus we wilden aanvankelijk morgen terugrijden. Echter, onderweg kwamen we een onbeveildigd netwerk tegen….. Dus plaatsen we de komende dagen onze verslagen en zo mogelijk foto’s, met onbewuste medewerking van een onhandige internetter uit Wörgl.Kijk voor meer foto's in ons fotoboek.

Info Swarovski Kristallwelten: http://kristallwelten.swarovski.com/Content.Node/startseite.php
Info Rattenberg: http://www.rattenberg.at/
Kundler Klamm: http://www.alpenfreaks.be/KundlerKlamm.html