Krimml & Kaprun - Reisverslag uit Wörgl, Oostenrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu Krimml & Kaprun - Reisverslag uit Wörgl, Oostenrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu

Krimml & Kaprun

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter & Priscilla

04 Augustus 2007 | Oostenrijk, Wörgl

Vanochtend werden we wakker…. met een zonnetje! Hoera, eindelijk goed weer om echt leuke dingen te doen. We zien dat er toch nog wel wat bewolking laag hangt, dus we gaan naar de Krimmler Wasserfälle. We stappen in de auto om vervolgens 1,5 uur te rijden voor dit mooi natuurschouwspel. Tijdens de rit komen we verschillende wegen tegen met die heerlijk Oostenrijkse wegen met haarspeldbochten. Wegen die overigens voor Pieters rekening zijn, ik krijg het daar nogal benauwd van.Eenmaal aangekomen in Krimml beginnen we dapper aan de wandeling. Als eerste gaan we onderaan de waterval kijken. Met veel kabaal komt een stortvloed van water naar beneden. Wanneer het echt goed warm is, is dit een lekker plekje om verkoeling te zoeken. Vervolgens gaan we op weg naar boven. Het is een flinke klim naar het restaurant. De waterval bestaat uit drie delen: het bovenste deel is een val van 140 meter, het tweede gedeelte is een val van 80 meter en de onderste val is ook 140 meter. Het restaurant ligt boven de tweede val. Het wandelpad gaat al slingerend naar boven. Voordat we naar de Krimmler Wasserfälle gingen, had ik me voorgenomen om ook de laatste klim te doen. Bovenin schijn je wel leuke alpenvelden te hebben. Echter na de eerste klim zat ik er qua lopen redelijk doorheen. In het restaurant hebben we heerlijk gegeten waarna we weer aan de afdaling zijn begonnen.

Eenmaal beneden aangekomen was het half 2 en stonden we voor de keuze wat we nu konden gaan doen. We hadden geen zin om naar het hotel te gaan en aangezien het zonnetje heerlijn scheen hebben we besloten om naar Kaprun te rijden.In Kaprun zijn er verschillende dingen te doen. We zijn naar de stuwmeren gegaan. Je parkeert je auto in de garage, waarna je met de bus een stuk naar boven wordt gereden. Vervolgens stap je op de grootste open lift ter wereld, die je in een mum van tijd 431 meter hoger brengt. Na van deze ‘vliegende partytent’ (met slecht weer wordt hij afgedekt met zeilen) te zijn gestapt, stappen we wederom in de bus om vervolgens in een hoog tempo door allerlei tunnels en over haarspeldbochten te ‘vliegen’.Eenmaal boven aangekomen, is de temperatuur lager. We zitten boven de boomgrens en kunnen zelfs sneeuw zien! De stuwmeren zelf zijn een plaatje. Het water is zo mooi blauw, volgens mij zie je dat nergens anders. Na een tijdje horen we, gedragen door de wind, koeienbellen. Wat blijkt, niet ver van de stuwmeren staan koeien lekker te grazen. Een erg leuk gezicht. We nemen nog lekker een cappucino en een gebakje om uiteindelijk dezelfde weg weer terug te gaan en langzaam richting het hotel te gaan. Hoewel langzaam……….. Later meer, vanavond relaxen en morgen naar een musikfest in schwoich! Kijk voor meer foto's in ons fotoboek.

Info Krimmler Wasserfalle: http://www.wasserfaelle-krimml.at/
Info stuwmeren Kaprun: http://www.tauerntouristik.at/de/