Hintertux & Mayrhofen - Reisverslag uit Wörgl, Oostenrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu Hintertux & Mayrhofen - Reisverslag uit Wörgl, Oostenrijk van Pieter & Priscilla Etten - WaarBenJij.nu

Hintertux & Mayrhofen

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter & Priscilla

06 Augustus 2007 | Oostenrijk, Wörgl

Heute im Tirol (vandaag in Tirol)Zo, nu dan aan mij (pieter) het woord. Vanmorgen wederom met goede zin op gestaan en na een ontbijtje zijn we in de auto gestapt richting autogarage. Even een nieuw spiegeltje gehaald, zonder linkerbuitenspiegel bleek al snel te gaan vervelen kan ik u mededelen. Vervolgens reden we in de richting van het Zillertal. In dit dal zijn vele leuke plaatsjes te vinden, maar wij rijden helemaal naar het laatste plaatsje Tux,en jawel…… daar achter ligt dan alleen nog Hintertux en daar is waar we uiteindelijk de auto parkeren. Eerst nog even op zoek naar een zonnebril, geen overbodige luxe, want vandaag gaan we naar de sneeuw en daar komt ‘ie goed van pas. Helaas geen zonnebril gevonden, of ze stonden me niet of ik zag sterretjes toen ik las wat zo’n ding moest kosten. Zonder zonnebril richting kabelbaan, of zoals dat hier heet: Gletscherbus. Priscilla kocht pasjes en ik belde even met de Van de Ende Adviesgroep in De Lier om te vertellen wat ons met de auto was overkomen.We belandden dan toch in de kabelbaan en even rond half 1 stapten we uit de 2e ‘bus’ en zijn we een restaurant binnengelopen om maar weer eens iet typisch oostenrijks te gaan uitproberen, Wurstl mit pommes was me niet onbekend, maar daarnaast heb ik ook nog een erg lekker broodje op, waarvan ik nog steeds geen idee heb, hoe men zo’n ding nou noemt. Hoe dan ook, het smaakte prima en na de camera’s en veel te dure zonnebril (die ik dan toch maar heb gekocht nadat we uit de eerste kabelbaan kwamen) bij elkaar te hebben geraapt gingen we de bus in voor de laatste etappe naar boven. Hier konden we genieten van formidabel uitzicht. Op 3200 meter hoogte kun je de wijde omgeving goed overzien. (zie foto’s) Na een klein uurtje boven te zijn geweest en te hebben gekeken naar hoe diverse sneeuwschuivers over de piste crossten zijn we weer in de gletscherbus gestapt om naar beneden te gaan.

Beneden zijn we weer in de auto gesprongen en terug gereden richting dal. Wat dan opvalt is dat er een deense automobilist voor ons rijd en constant met de voet op de rem zit. Als je dan steeds berg af rijd gaan je remmen protesteren. Je moet dus in een lage versnelling rijden. Niet schrikken dus van een gierende motor als je 50 in z’n 2 rijd. De Deen kwam hier volgens mij ook achter omdat hij plotseling stopte langs de weg. D’r was vast en zeker een lampje gaan branden.Eenmaal onderin het dal beland je al snel in Mayrhofen. De gezelligste plaats in het Zillertal, en ook wel het meest toeristische denk ik. We waren al eens met de Penkenbahn naar boven gegaan om van het uitzicht te genieten en wat te wandelen, maar deze was nu buiten bedrijf. Wel was de splinternieuwe Ahornbahn in bedrijf en na een tip van iemand van de Rijnmondband (dankje Gerrit) zijn we daar maar eens ingestapt. We hebben hier dan wel te maken met de grootste gondel van Oostenrijk. In deze gondel kunnen per keer 160!! Mensen worden vervoerd. Elk kwartier gaat er een gondel naar 1978 meter hoogte. Op de heenreis staan we met een man of 7 in de gondel en kunnen we dus prima foto’s maken. Zoals genoemd, vind u deze in de fotomap! Boven hebben we op het terras een glaasje Spezi op, of eigenlijk 2 en toen maar weer richting dal. Nu staat de gondel goed vol, en is de reis naar beneden nog leuker, doordat de gondel erg hard zakt zodra je voorbij een paal komt. Leuker dan een achtbaan!!

Eenmaal beneden hebben we nog iets gedaan wat altijd pijnlijk is voor de portomonee. We zijn een winkel binnen gegaan waar de naam Swarovski boven de deur prijkte. Zoals op de laatste foto’s is te zien hebben we 2 muizen, een koe en een schaapje gekocht. Dit zijn nieuwe figuren uit een serie die de naam Lovlots draagt. We sparen sinds 5 jaar deze dure rommel, en hebben nu dus weer een slag geslagen. Ik vermoed dat we deze week nog wel meer kopen, het is ook zo leuk allemaal ;-) We gaan hierna maar terug naar het hotel, en maken op de parkeerplaats nog een duitser blij met ons parkeerkaartje, hij kan hiermee nog tot 6 uur staan, hij blij en wij van ons kaartje af ;-)Eenmaal weer in het hotel krijgen we een lekkere schnitzel met paprikasaus, hulde voor de (meer dan dikke) kok!! Was echt verrekte lekker! Weissbiertje d’r bij en blijer kun je mij niet maken als het om eten gaat. Vanavond relaxen en wat we morgen gaan doen? Dat zien we morgen wel! Groeten uit het Schnitzelparadijs!
Info Hintertux: http://www.hintertux.at/
Info Ahornbahn: http://www.mayrhofner-bergbahnen.com/de/100305/100294/ahornbahn_groesste_gondel_oesterreichs_bauerlebnis.html